> To co robię i co lubię: Jak zrobić pojemnik z papierowych rurek

piątek, 21 grudnia 2012

Jak zrobić pojemnik z papierowych rurek

A dzisiaj na prośbę Muraski następny kursik;)
Papierowa wiklina bez wyplatania.
Tutaj możecie zobaczyć inne prace zrobione w ten sposób
KLIK  KLIK

Oczywiście mam nadzieję,że komuś innemu też się przyda:)
 Trzeba zrobić papierowe rurki.Ja zrobiłam grubsze używając grubego drutu do dziergania.
Potem robię sobie długie,składające się z 6 rurek pasy i dobrze spłaszczam.To jest wygodniejsze,niż dodawanie po jednym paseczku.


Bierzemy jakiś okrągły pojemnik i zwijamy na nim nasze paski.Ważne jest to,żeby zwijać bardzo ściśle 


Ja po kilku okrążeniach ściągam paski z pojemnika i dalej zwijam w rękach
To jest chyba najgorszy moment roboty,bo trzeba uważać,żeby się nam nie rozwinęło a przy tym mocno ściskać.Łapka boli;)
Używam klamerki,żeby dołożyć kolejne paski(ręka w tym czasie trochę odpocznie;)


gotowe


Teraz należy wyprofilować,wysuwając delikatnie poszczególne zwoje


Mamy górną część.którą od środka dokładnie smarujemy klejem


Robimy część drugą,łatwiejszą.
Zwijamy kółko o identycznej średnicy jak pierwsze,tylko już bez ,,dziurki''i  profilujemy(powstaje miseczka)


sklejamy dwie połówki a na środku, w miejscu łączenia przyklejamy pasek,żeby umocnić i zamaskować(ja już tego nie zrobiłam)


Jeśli chodzi o klejenie to ja używam kleju z mąki i wody.Jest bardzo dobry do papieru a tani jak 
barszcz;)

Kochani mam nadzieję,ze nie namieszałam za bardzo  i w miarę klarownie to wyjaśniłam;)
Jeśli byłam komuś pomocna to super;)))






5 komentarzy:

  1. Bardzo Ci dziękuje za przejrzysty kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik i piękny pojemniczek:) Może też wypróbuję, ale pewnie dopiero po świętach:) Ostatnio wciągnęłam się w papierowa wiklinę i nie mogę przestać pleść, a tu święta tuż tuż, porządki itd.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Kursik bardzo czytelny, muszę z niego kiedyś skorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super świetny ja muszę wypróbować bo ja się męczyłam i każdy pasek po kolei kleiłam .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)