> To co robię i co lubię: Jak zrobić kwadratowe wieczko z papierowej wikliny

wtorek, 15 stycznia 2013

Jak zrobić kwadratowe wieczko z papierowej wikliny

Jaki ze mnie jest pracuś;)Przygotowałam kursik,dosłownie przed chwilką,świeżutki;)
Dzisiaj już pisałam,więc trochę się boję,że macie mnie dosyć;)Ja się niedługo uspokoję,ale póki ,co tak mnie cieszy ten blog,że nie mogę się powstrzymać;))
Na życzenie kursik pokrywki,wieczka jak kto woli 
Przepraszam z góry za jakość zdjęć,ale ciemno,a przy lampce zdjęcia są byle jakie.
Rurki są z demobilu,czyli jakieś takie z dawnych prac.Chodziło mi tylko o to,aby pokazać o  co chodzi.
Spłaszczamy poziomą rurkę i doklejamy pionowe


Bierzemy tekturkę i mocujemy spinaczami,żeby się trzymało i żeby zewnętrzne rurki szły równo wzdłuż jej boków


Pierwsze 3-4 rzędy  podklejamy,żeby rurki nie uciekały,a to dodatkowo wzmocni konstrukcję


ja przeplatam na górze i zsuwam na dół


Potem sklejamy tylko zewnętrzne rurki (białe kropy)


i ostatnią


Obcinamy to co wystaje


A teraz robimy wieeelka rurę;)Ja użyłam ... ostrzałki do noży;)


Składamy na pół i przyklejamy do boków



Oczywiście jestem niedbaluch i  moje dziełko jest krzywe ;)
Byłoby perfekcyjnie przyciąć  te rury pod katem 45 stopni,ale ja jestem leń i nie chce mi się z tym bawić;)


Jak wszystko wyschnie to malujemy poobcinane rogi i gotowe;)
Trochę mi wstyd,że wykonałam to byle jak.Już nie malowałam i nie doklejałam,ale wykonałam ten skraweczek,tylko na potrzeby kursiku;) 
Ta technika jest fajna,bo można zrobić większy kawałek i dociąć do odpowiedniej wielkości a potem podkleić .
Uff mam nadzieję,że nie zamąciłam Wam w głowach i nie zanudziłam ,a byłam pomocna;)

Pozdrawiam Ilona;)








12 komentarzy:

  1. Świetna sprawa :) dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik. Wydaję się bardzo proste a efekt wspaniały. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale masz napęd do tworzenia,kursik super,ja w podobny sposób przekładałam rurki w moich świątecznych obrazkach.I nie zapomnij się wyspać przed kolejnym dziełem.Cześć :):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ilonka jesteś wielka ! Bardzo dziękuję. Buziaczki :* :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za ten kursik :) przyda się bo jak wiesz moje koszyki dają jeszcze dużo do życzenia może jak się naoglądam, podpatrzę to zacznę też tak wyplatać :)))) miejmy nadzieję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu życzę powodzenia;)Jesli dodasz sobie z każdej strony rurki,to możesz dalej wyplatać kosz;)

      Usuń
  6. Świetny kursik i na pewno mi się przyda jak tylko wreszcie wrócę do wyplatania:) Ilonko, podziwiam Cię za różnorodność Twoich dzieł i tempo z jakim je wykonujesz:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się Twoja metoda na pokrywkę ;) Na pewno z niej skorzystam w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam po wyróżnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudnie! będę robiła jak nic! efekt pracy wyszedł wspaniale, a taką wiklinę można zrobić z gazety, czy tak? nie będzie za delikatna ta rurka? mam dużo starych, pożółkłych gazet, byłby efekt vintage:)pozdrawiam pięknie i zostaję tu w Twoim wspaniałym papierowym świecie! Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja się tak namęczyłam z robieniem dziurek w kartonikach, przeplataniem, między ciasnymi rurkami, aż w końcu rzuciłam w ... i dobrze, bo Twój pomysł Ilonko jest genialny!! Na pewno wykorzystam- już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)