> To co robię i co lubię: ,,Lampion ''z papierowej wikliny,moja pierwsza papierowa gałązka i wszystko na temat malowania rurek i wyplatania

wtorek, 7 maja 2013

,,Lampion ''z papierowej wikliny,moja pierwsza papierowa gałązka i wszystko na temat malowania rurek i wyplatania

Witam kochani;)
Bardzo się cieszę,że spodobał się Wam mój ostatni koszyk i zostawiliście tak dużą ilość komentarzy:)
Witam nowych obserwatorów,jestem szczęśliwa,że do mnie dołączacie;)))
Dostaje  sporo pytań na temat malowania i wyplatania rurek i mimo,że nie czuję się ekspertem,bo daleko mi do doskonałości,postanowiłam  wszystko w miarę dokładnie opisać;)
Ale zanim to,to pokażę Wam moją ostatnią pracę.
Gdybym wiedziała,że będzie to lampion,inaczej bym go zrobiła.Miałby przede wszystkim więcej dziur.Niestety jak zaczęłam go wyplatać ,to robiłam tylko dodatek do mojej kwiatowej gałązki;)
To moja pierwsza praca,którą domalowałam po wypleceniu.
Na tej pracy widać ,jakie ogromne znaczenie (przynajmniej dla mnie) ma to,czym pomalowane są rurki.Zła farba,która po wyschnięciu jest bardzo sucha, łamie rurki,czyni je sztywnymi,powoduje,że źle mi się wyplata.Stąd te dziury,które łatałam gęstą farbą.
Nie przepadam za takim zamazanym efektem,bo dla mnie nie wygląda to naturalnie.
Muszę Wam powiedzieć,że kwiatki robiłam sama:)))jestem zadowolona jak nie wiem co:)))



Niestety nie potrafię robić zdjęć po ciemku;(
Góra wyszła mi krzywa,bo nie umiem wyplatać bez wzornika;(


A teraz rury;)
1
Rurki skręcam na patyczku do szaszłyka(coraz częściej korzystam z wiertary)
Szerokość paska to około 9 -9.5 cm,ale to zależy  od tego co chcę robić.
Do większych prac biorę nawet 10 cm
Do mniejszych i delikatniejszych koszyków używam patyczka z podkładki,a paski mają około 6 cm 

2
Zawsze wyplatam pomalowanymi rurkami.
Maluję pojedynczo,pędzlem i suszę na pudle.
Najczęściej maluję dwa razy


3
Najlepsze do malowania są farby,które kupuję w Woodies(sklep budowlano-ogrodniczy)
Są to farby do malowania płotów i altanek.Nie jest to lakierobejca,nie śmierdzi,nie nadaje połysku,ale lekki ,,błysk''.Nie wiem jaki jest skład,ale po pomalowaniu daje efekt podobny do akryli,tylko rurki są bardziej elastyczne.Niestety te farby są tylko w kilku kolorach.
Nie wiem,czy w Polsce są odpowiedniki takich farb,ale warto pogadać z panem ze stoiska i dopytać,co by nam polecił.


Kiedy potrzebuję innego koloru kupuję małe próbki farb do ścian.
Kosztują niewiele i można spokojnie sprawdzić jak się sprawują.
Dobrze jest zapytać kogoś na stoisku z farbami ,co by nam polecił.
Pewnie nie będzie sie orientował w sprawach rurek,ale odpowie,czy farba jest ,,sucha'' po pomalowaniu,czy się kruszy,czy jest elastyczna.


Generalnie idealne będą farby lateksowe,akrylowe czy teflonowe,czyli takie,które są w miarę elastyczne.
Farba akrylowa,o dośc intensywnym kolorze pokryje drukowane rurki,może nie całkowcie,ale efekt jest zadawalający.
Możecie zobaczyć to na tym przykładzie


Mój dzisiejszy lampion był pomalowany złą farbą i rurki się nie układały,załamywały tworząc brzydki splot.


Kilkakrotnie wspominałam o malowaniu kawą.
Jeśli chcemy aby były bardziej śliskie i dawały efekt ,,drewniany''robimy lekki kisiel z kawy i mąki.Ja używam pszennej .
Daje nam to taki efekt.
Oczywiście kolor zależy od ilości kawy.

Przepis na miksturę do malowania rurek znajdziecie 


Pytaliście mnie czemu nie wychodzą mi płaskie rurki.
Czasami są,ale staram się nie naciągać rurek(jedynie na rogach) i nie maltretować ich niepotrzebnie.
Staram się obchodzić z nimi delikatnie.
Fajny efekt daje nam podwójna osnowa(zdjęcie powyżej)wtedy wzór jest bardziej wyrazisty.

Wybaczcie mi,bo może uznacie to za idiotyzm ,ale przygotowałam króciutki filmik ,jak wyplatam splot ósemkowy.


I to chyba wszystko;)
Mam nadzieję,że Was nie zanudziłam a troszkę pomogłam;)
Dziękuję,że mimo pięknej pogody za oknem, zaglądacie do mnie.
U nas na szczęście też jest pięknie,ale jak długo nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich bardzo słonecznie;)















44 komentarze:

  1. Jakim cudem te koszyki wychodzą Ci takie piękne? I takie proste! Mój zjeżdżał coraz bardziej do środka... I zamiast prostokąta wyszedł mi jakiś dziwny kształt na dnie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. super...fajnie,że dzielisz się wiedzą:)piękne prace

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny lampion, ja tez z poczatku jak robiłam cos z papierowej wikliny to przerózne rzeczy wychodziły aż wstyd sie przyznać hehe ale coz czlowiek uczy sie na własnych błedach ;) Z tego co zauwazyłam, najlepiej rzeczywiscie obchodzic sie z papierowa wiklina ( rureczkami) jak z jajkiem :D Im twardsze rurki ty lepiej sie wyplata , oczywiscie nie moze to byc az tak twarda rurka aby nie moc jej zgiąć ;)

    Pozdrawiam i dziekuje za rady :)

    A i jeszcze jedno ja np gazete dziele na 4 rowne czesci ;) nie robie juz rurek ze jedna grubsza druga chudsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lampion - pełny full wypas. Bardzo mi się podoba. Chetnie skorzystam z Twoich rad dotyczących malowania rurek na kartonie. Serdecznie pozdrawiam. Ala

    OdpowiedzUsuń
  5. Super , a ten kolor z kawy jest genialny; pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ilonko piekny post! Bardzo pomocny! Ja kiedys uzylam raz farby do plotow i wszystko mi rozmoczylo,ale to byla juz gotowa plecionka,ta farba jest bardzo wodnista,ale to pewnie zalezy od firmy,ja z kolei uzywam Duluxa,fajna farba,nie kruszy sie,ale na malowanie rurek zbytnio sie chyba nie nadaje,nie robia sie takie elastyczne jak Twoje. No i ja maluje po kilkadziesiat na raz,zeby zaoszczedzic czas. Nie jestem w 100% zadowolona z moich rurek.Ale tez czytam,ze robie je z wezszych paskow,musze zrobic koniecznie kolejne z szerszych.
    Kochana,kazda rada jest wazna,ciesze sie,ze dzielisz sie swoimi sposobami,sprobuje w takim razie jeszcze raz z tymi farbami do plotow (akurat maz maluje szope hihi,zaraz pobiegne pomalowac ze 3 rurki na probe )

    Lampion sliczny,a kwiatki mistrzostwo,bardzo mi sie sie calosc podoba.
    (filmik swietny)
    Pozdrowienia ze slonecznego Liverpoolu..u nas jest PIEKNIE!!!! i oby taka pogoda zostala jak najdluzej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny lampion, który jest zdecydowaną nowalijką na blogach:) Gratuluję pomysłowości Ilonko:) Nadal jestem zachwycona tym pomysłem na malowanie kawą - na pewno go wypróbuję, ale ostatnio rzuciłam się na głęboką wodę i postanowiłam zrobić coś w czym zupełnie nie miałam doświadczenia - wydawało się być proste, a jednak praca mi zupełnie nie wyszła:( Mam nadzieję, że wkrótce jednak wykonam tą moją pracę do końca i pokażę na blogu:) Pozdrawiam Cię Ilonko również słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekna praca , filmik tez przydatny . Ja przeplatajac rurki tez przytrzymuje w ten sposob rurke . Maluje co jest dostepne , najlepsze sa farby i lakiery te do wnetrz ,bo mniej szkodliwe . Proby robilam rozne , np . drewnochron 10 litrow za 184,00 zl , niestety firmy produkujace sa dwie a jedna dobra . Po prostu koszyczek zanuzylam w puszce i roztarlam pedzelkiem . Wysechl bardzo szybko na sloneczku , rurki elastyczne i nie trzeba lakierowac . Jednak wole bejce , bardziej imituje prawdziwa wikline . Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnie też pomalowałam trochę rurek kawą, na razie czekam żeby przyszła wena i spróbuję wypleść coś takimi rureczkami ;) do tej pory, jeżeli malowałam prace, to najpierw bejcą, a potem lakierem. Spodobał mi się bardzo Twój koszyk "kawowy" i muszę taki sposób wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lampion piekny, ach jak ja uwielbiam takie klimaty, lampki, świeczuszki itp.:) No i cudowna jest ta gałązka z kwiatami:) Odnośnie farb to wydaje mi się, że ja maluję czymś podobnym, jak ta Wasza do płotów. Pisałam już kiedyś o niej w jednym z postów- akrylowa altax i ona jest głownie do malowania mebli:) Więc myślę, że jest to coś zbliżonego:) A filmik super, właśnie chciałam zobaczyć jak inni plotą ósemkowym:) Ja plotę tak samo, tylko w przeciwną stronę:D Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. piekny lampionki i super kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ilonka Ty sama wiesz najlepiej jak bardzo Cię cenię za rady ,podpowiedzi których mi nigdy nie odmawiasz.Dzięki krótkiemu filmikowi wiem już,że splot ósemkowy robię tak jak Ty ,czyli dobrze.Jedynie teraz pozostaje sprawa wprawy w innych splotach.Ale dzięki Twoim podpowiedziom może też dam radę .Kawą już malowałam i wiem co masz na myśli mówiąc o sztywności rurek i ich zastosowaniu.Jestem za to wszystko Ci bardzo wdzięczna,że dzielisz tym z nami.A lampion jest znowu kolejnym zaskoczeniem z Twojej strony i bardzo dobrze ,że szukasz innych pomysłów.Natomiast tym kwiatkiem mnie całkowicie kupiłaś,jest prześliczny i aż zżera mnie ciekawość jak go zrobiłaś.
    Pozdrowionka zostawiam i do zobaczenia na postach i w komentarzach:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale to jest śliczne, a kwiatuszki rewelacja :) Pięknie tworzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsze muszę powiedzieć DZIĘKUJĘ! Wyplatam tak samo jak Ty, tyle, że w przeciwnym kierunku, ale ja w ogóle jestem inna ;) A mimo to moje rurki są płaskie :( Muszę się bardziej postarać. Farby poszukam podobnej, bo tego sklepu tutaj nie ma, ale mam ogromną nadzieję, że znajdę odpowiednik. No i te próbki. Dulux jest świetny, bo ładnie kryje, ja w B&Q kupuję takowe. :) Nawet próbuję tych tańszych :) Również się sprawdzają. Dziękuję Ci kochana za ten post.
    I najważniejsze, lampion cudo! Na kwiatuchy brak mi słów, byłam pewna, że to suszki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowite co można zrobić...
    Lampion świetnie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dziękuję za cenne rady w dziedzinie malowania rurek, bo ja zawsze maluję bejcą lub lakierobejcą i czasem dokładam troszkę farby akrylowej. Jeśli chodzi o lampion to dla mnie jest odlotowy, czegoś takiego to moje oczy jeszcze nie widziały - SUPER!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. to sie bardzo ze Cie odnalazalm zapraszam Cie na warsztaty w ta neidziele 12 maja moze wybeizresz sie an wyceiczke do Cork :)
    Bardzo bym tez chciala gdybys przyela zaproszenie jako gosc warsztatow bo szukam kogos kto umie robic wikline. Moglibysmy zwrocic Ci czesc kosztow podrozy lub b&b napsiz do mnie na emaial aga.chw@gmail.com pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  18. niesamowite są te Twoje "wyplatanki", jestem nimi po prostu oczarowana:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lo primero quiero darte las gracias por compartir tus conocimientos.
    El farol que nos muestras hoy me ha encantado y el toque de las flores ha quedado genial.
    Bss.

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo przydatny post :) ja wyplatam zupełnie tak samo jak Ty i w tym samym kierunku :) pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  21. Swietny lampion. Ja swoje prace maluję dopiero po wypleceniu i muszę Ci powiedzieć, że nie jest to łatwe, dostać się we wszystkie zakamarki, a i tak na koniec znajduję jakieś niedomalowania, to jest moja zmora. Nie próbowałam malować przed wyplataniem bo myślałam, że rurki będą za sztywne, muszę koniecznie spróbować. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  22. Lampion jest genialny,a kwiatuszki cudne:)Dzięki za podpowiedzi...przydatne:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lampion ślicznie się prezentuje. Dziękuję za cenne rady. Postaram się wykorzystać! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Lampion jest fantastyczny!! Kwiatuszki pięknie wyczarowane i tak ładnie spływają:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam :)
    Lampion rzucana kolana !!! śliczny i pomysłowy :) Dudo ciekawych rad, dziękuję za dzielenie się swoimi umiejętnościami :) Pozdrawiam serdecznie
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  26. No teraz to już wiem jak malowac rurki, na pewno te wiadomosci beda mi pomocne.
    Lampion super, robi wrażenie i ja tam nie widze że krzywy czy cos :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ilonko, zapraszam po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. lampion jest po prostu świetny :) dzięki za wiele przydatnych informacji :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wymiękłam totalnie widząc to cudo . Ty to masz talent do takich rzeczy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękować, dziękować. Co prawda farby u nas takiej nie dostanę, ale popróbuję coś dopasować... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Weź ty kobieto w jakichś konkursach zacznij startować, podziel się tym talentem z ludźmi. Nie wiem czy są w tej konkurencji jakieś mistrzostwa, ale patrząc na te sploty to dla mnie już je wygrałaś ;]

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzieki Ci dobra kobieto za to, ze chetnie dzielisz sie swoja wiedza.Dzis pognalam do sklepu i kupilam latesowa farbe, bede malowac rureczki.
    Jako poczatkujaca malowalam dotad gotowe "dziela", ale Twoja metoda jest lepsza.
    NO i powtorze sie, jak wszyscy piszacy wyzej : piekny ten Twoj lampion

    OdpowiedzUsuń
  33. Pociagnę dalej ten temat. Użyłam Duluxa, biała,lateksowa farba.
    Krycie - idealne. Po jednym razie wcale nie widac druku. No i momentalnie schnie.
    Tyle że brakuje mi choćby delikatnego połysku. Matowy produkt jakoś mi nie "pasi".
    Ma ktoś podobne odczucia?
    Dziś wezmę się za ten Kisielek, zobaczę, co to będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. wszystkie prace są prześliczne ,,, perfekcyjnie wykonane ,,,
    Ilonko mam prosbe , od Danusi wiem że malujesz kosze kawą ,,,szperałau u ciebie ale sie nie doszukałam ,,, prosze jeśli możesz daj linka ,,, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Czaję się na plecionki od dawna - sterta gazet czeka, a pigmenty przygotowane (chcę wypróbować metodę Ani nakładania pigmentu budowlanego gąbeczką). I tylko czasu ciągle brak...

    OdpowiedzUsuń
  36. Proszę o przepis na pomalowanie wikliny papierowej kawą. Pozdrawiam, Emilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilko zerknij na etykiety,tam znajdziesz przepis na malowanie rurek kawą.
      Pozdrawiam również

      Usuń
  37. Cześć, pierwszy raz zetknęłam się z czymś takim. Ta wiklina papierowa jest super, zaraz zaczynam. Mam jednak wcześniej trochę pytań. Czy te paski są wycinane z kartek A4? Jakiej długości są te rurki. i jak łączy się te rurki przy zaplataniu np. koszyka. Muszą one być tak długie, czy jak się skończy jeden to można dosztukować drugim?
    Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  38. cześć :) w ogóle nie używasz lakieru? w żadnej pracy? pozdrawiam :) Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,nie używałam lakieru .Pewnie lakier bardziej zabezpiecza i wzmacnia,ale na moje użytkowanie wystarcza tylko takie malowanie;)

      Usuń
  39. Byłam, zobaczyłam, poszukam farb i do dzieła:))

    OdpowiedzUsuń
  40. wszystkie prace są cudowne :) dzięki za pokazanie techniki malowania :) bardzo mi to się przyda :) pozdrawiam serdecznie Renata

    OdpowiedzUsuń
  41. Własnie zabieram sie za wyplatanie i bardzo mi przydaly się Twoje wskazówki :) dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)