> To co robię i co lubię: Jak zrobić szydełkowy dzwonek-krok po kroku

poniedziałek, 25 listopada 2013

Jak zrobić szydełkowy dzwonek-krok po kroku

Witam ciepło;)
Ostatnio przeglądałam sobie statystyki na moim blogu i zobaczyłam,że posty o czytaniu schematów szydełkowych cieszy się dużą popularnością.Możecie je znaleźć TUTAJ i TUTAJ
Poszłam więc za ciosem i postanowiłam pomóc tym,którzy potrafią robić na szydełku,ale dalej mają problem z czytaniem schematów.
Będziemy robić dzwoneczek,razem,krok po kroku.
Nigdy nie robiłam dzwonków ze schematów,tylko sama wymyślałam wzory,więc moje dzwonki miały inny kształt.
Z tym miałam nieco problemów,bo nie potrafiłam go ładnie wyprofilować
Muszę dorobić mu serce,ładniejszą zawieszkę i będzie sobie wisiał ;)


szydełkowe ozdoby na choinkę

 No to zaczynamy;)
Przepraszam za jakość zdjęć,ale robiłam je przy lampce,co sprawiło,że są róznego koloru i pojawiają się cienie.

Schemat jest okrojony.
Do rzędu 4 widzimy wszystko,a potem zostaje nam tylko motyw,który powtarzamy.Zaznaczyłam go kółkiem.
Dla ułatwienia zmieniłam początek robótki.Dopisałam numery rzędów,żeby łatwiej było czytać schemat.Czytamy od tej kolumny,gdzie dopisałam na czerwono numery rzędów.

Zaczynamy od zrobienia 8 oczek łańcuszka i zamknięciu ich oczkiem ścisłym(nitkę przeciągamy przez pierwsze i ostatnie oczko łańcuszka.
  1 rząd
Zobaczcie,że na kropeczkach czyli oczkach łańcuszka są małe kreseczki,czyli słupki
Robimy ich 16 i łączymy oczkiem ścisłym
                                       2 rząd
W drugim rzędzie pionowo(na dole czarnego koła) ustawionych jest 5 kropek.To oczka łańcuszka.
4 z nich zastępują nam jeden podwójny  słupek,a jedna to oczko łańcuszka, oddzielająca od siebie podwójne słupki.


Po podwójnym słupku, jedno oczko łańcuszka i znów podwójny słupek wbity w kolejne oczko.


Tak jedziemy do końca rzędu.
Na końcu rzędu wbijamy szydełko w 4 oczko łańcuszka,który zastępował nam pierwszy słupek,robimy oczko ścisłe.


3 rząd
Zobaczcie na schemat.
Tam musimy przesunąć się o jedno oczko w lewo.
Ja robię to bardzo prosto.Wkładam szydełko w lukę pomiędzy słupkami i robię oczko ścisłe.


Kropką zaznaczyłam początek 3 rzędu.
Robimy 5 oczek łańcuszka ,wbijamy szydełko w lukę pomiędzy słupkami i robimy półsłupek
Tak do końca rzędu


4 rząd
Zobaczcie na schemat.
Rząd ten zaczynamy na środku łuczku poprzedniego rzędu
Musimy zrobić oczka ścisłe i dojść w odpowiednie miejsce


Potem z 5 oczek łańcuszka robimy łuczek, wkładając szydełko pod łuczek poprzedniego rzędu

5 rząd
Znów musimy przejść do środka łuczka i 
robimy jak oznaczyłam  na zdjęciu.
Powstaje nam tak zwana muszelka.


Teraz wkładamy szydełko pod łuczek i robimy półsłupek.
Ja nie wbijam w środkowe oczko,bo jestem zbyt  wygodna i zbyt  leniwa;)


nawijamy nitkę ,wkładamy szydełko pod następny łuczek i robimy drugą muszelkę.

Po drugiej muszelce znów półsłupek pod łuczek i następna muszelka w następnym łuczku.
Na jednym łuczku mamy muszelkę ,a na drugim półsłupek.


a tak kończymy rząd,oczko ścisłe



6 rząd
Zobaczcie na schemat,Ten rząd zaczynamy od środka muszelki.
Musimy zrobić oczka ścisłe i dojść tam gdzie trzeba.


Robimy muszelkę,czyli 3 słupki,3 oczka łańcuszka i 3 słupki.
Potem na schemacie mamy 4 kropki w poziomie,czyli 4 oczka łańcuszka i znów muszelka na  muszelce poprzedniego rzędu.
Po drugiej muszelce znów 4 oczka łańcuszka.
Jedziemy do końca rzędu.

7 rząd
7 rząd zaczynamy od muszelki,
Widzicie,że za muszelką są 4 kropki,czyli 4 oczka łańcuszka
i znów muszelka nad muszelką


Za drugą muszelką robimy jedno oczko łańcuszka,półsłupek na środku łuczku poprzedniego rzędu i znów jedno oczko łańcuszka.
W miejscu białej kropki robimy muszelkę
Jedziemy na zmian
raz po muszelce robimy 4 oczka łańcuszka,a po następnej muszelce 1o ł ,półsłupek na środku,1 o ł i nad muszelka muszelka.
8 rząd

Zaczynamy jak zwykle od muszelki,tak jak w każdym poprzednim rzędzie.
Potem robimy 1 oczko łańcuszka ,słupek w środek łuczka ,3 oczka łańcuszka i drugi słupek w to samo miejsce gdzie pierwszy

nad muszelką muszelka
dwa oczka łańcuszka
półsłupek
dwa oczka łańcuszka 
muszelka

i tak do końca,na przemian powtarzamy te dwa motywy.
Widać je wyraźnie tutaj


                                                                       9 rząd
Znów zaczynamy od muszelki,po czym robimy dokładnie to samo co w poprzednim rzędzie.Ten motyw jest taki sam.


Za następną muszelką robimy 3 oczka łańcuszka
półsłupek na półsłupku poprzedniego rzędu 
 3 oczka łańcuszka.
muszelka

10 rząd
Pierwszy motyw za muszelka tak jak w rzędzie 9 
a za następna muszelką 5 oczek łańcuszka


11 rząd
Muszelka


Drugi motyw za druga muszelką
1 oczko
półsłupek
 1 oczko 
muszelka


12 rząd
Po muszelce mamy 2 oczka łańcuszka
i 6 słupków,każdy oddzielony od drugiego oczkiem łańcuszka.
Powstają takie dwie podobne muszelki


Robimy drugą muszelkę,a po niej
2 oczka
półsłupek
2 oczka 
muszelka


powtarzamy do końca rzędu

13 rząd
Po pierwszej muszelce robimy 3 słupki wbijając szydełko w przerwę między słupkami poprzedniego rzędu
Zwróćcie uwagę,że przerabiamy je razem


wychodzi nam takie coś;)


Powtarzamy to w każdej luce pomiędzy słupkami

Potem robimy następną muszelkę od razu wbijając szydełko w muszelkę poprzedniego rzędu(zielona kropa)
Po muszelce 3 oczka łańcuszka 
półsłupek 
3 oczka 
muszelka

powstało coś takiego

14 rząd
Muszelka,a potem,pomiędzy elementami poprzedniego rzędu robimy po 3 słupki przerobione razem.


po muszelce

Następnych rzędów już nie opisuję,bo różnią się ilością oczek w łańcuszku .
Zobaczcie jak to wygląda w rzędzie 15.
Mamy tutaj po 5 oczek łańcuszka przed i za półsłupkiem,a w tak zwanym  ananasku,zmniejsza się ilość tych potrójnych słupków


W rzędzie 16 i 17 w motywie za tak zwanym  ananaskami dodajemy po jednym oczku
a w motywie z półsłupkiem z każdej strony mamy po 5 oczek łańcuszka
Zaznaczyłam na zielono

Kochani nie macie pojęcia ile godzin zajęło mi przygotowanie tego kursu;)
Pisałam go wczoraj 4 godziny ,rano chciałam opublikować,a tu amba fatima ,posta ni ma;((((
Znów od nowa wszystko.

Mam nadzieję,że nie zagmatwałam tymi łuczkami ,muszelkami,ananaskami;)
Boziu ,żeby tylko moja robota nie poszła na marne i choć jedna osoba skorzystała z kursiku;))

Muszę odpocząć od komputera,idę na spacer,a potem pozaglądam do moich blogowych koleżanek;))
Buziaki wielgachne dla wszystkich;))

40 komentarzy:

  1. Bardzo, bardzo dziękuję za wysiłek i czytelny kursik, bo zaczynam wierzyć, że ja też to zrobię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilonko złotko Ty moje,tak się napracowałaś przy tym kursiku,że ja prosty laik pojęłam i dałabym radę zrobić taki dzwoneczek,który niewątpliwie wyszedł pięknie.Ja robiąca czasem kursy wiem ile to pożera czasu ,a jak nagle zrobi się jakaś awaria w poście to człowieka szlak trafia,że całą robota poszła na marne.Wiem ,że zdolna jesteś i poradziłaś sobie szybko z problemem, ale co nerwów napsuło to wiesz sama najlepiej .Także dzięki wielkie za ten kursik i wiem to na pewno,że wielu z niego skorzysta,tym bardziej, że teraz jest sezon przedświąteczny i takie tutoriale są na wagę złota .Buziaki ogromniaste:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik Ilonko:) Pewnie kilka świątecznych drobiazgów szydełkowych jeszcze uda mi się zrobić. Więc schemacik się przyda. Kursik tak dokładnie opisałaś , że nawet osoby, które dopiero się uczą mogą zrobić taki dzwoneczek. Dzwoneczek bardzo ładny:) Buziaki
    już próbowałam napisać i nie udało mi się opublikować komentarz(?)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super dzwoneczek i kursik :) szkoda tylko, że to nie moja bajka :( bo fajne cudeńka można zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ilonka Ty moja kwintesencjo spokoju :) Napracowałaś się bardzo, ale wiesz, że wielu ludzi skorzysta z Twojego kursu. Ja tylko i wyłącznie dzięki Tobie nauczyłam się podstaw. :)
    Dzwoneczek jest cudny. Ładniejszy od mojego ;) Schemat jest fajny. Ja z Twoją pomocą może taki wyczaruję, jak przeproszę się z szydełkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczny dzwoneczek Ilonko. Ja szydełka nie używam już od dawna więc z kursiku nie skorzystam. Ale oczy nacieszyć mogę. Pozdrawiam Cię cieplutko z ośnieżonego południa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zwykle kursik idealnie przygotowany no i dzwoneczek piękny:))))
    Pozdrawiam cieplutko!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ilonko Kursik super, skorzystam na pewno, bo takie schematy to dla mnie masakra, ale myślę że dam rade bo tak ładnie opisałaś i potem to już będzie mi łatwiej :D jeszcze tylko muszę pomyszkować jak z tym krochmaleniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Ci bardzo Ilonko, może i ja zdążę zrobić swój dzwoneczek - szacun:)
    pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  10. piękny, szydełkowe bombki są takie delikatne, ja oczywiście wciąż patrze wrogo na szydełko a;e popodziwiam dzieła reszty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Schemat prosty, a wzór fantastyczny nawet dla tych , co potrafią śmigać szydełkiem, za to za kursik, to masz u mnie Nagrodę Nobla - odwaliłaś kawał porządnej roboty i teraz to dla wszystkich, zrobienie takiego dzwoneczka, to Pikuś !
    Buziaczki, za ten ogrom pracy !

    OdpowiedzUsuń
  12. Ilonko dziękuję Ci za ten schemacik :) A co do kursu, to podziwiam i dziękuję w imieniu tych, którzy chcą się nauczyć szydełkować bądź po prostu czytać schematy :) Rewelacyjnie wszystko opisałaś i pokazałaś. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny dzwoneczek i bardzo dobry tutorial!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczny ale niestety ja nie potrafię ani robić na szydełku ani na drutach :-(

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie opisałaś kursik !!!!!
    Dziękuję !!!
    A dzwoneczek bardzo fajny.
    Niestety nie wiem czy zdążę zrobić dzwoneczka :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jej! Dzięki za ten kursik i za zdjęcia do niego! Nie umiem czytać schematów, a z tych zdjęć przynajmniej wiem jak i co! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak fajnie, że robisz takie kursy, jak będę mieć więcej czasu to na pewno tu zajrzę i będę się uczyć, bo z filmów na you tube to nic nie mogę ogarnąć, a tak bym się chciała nauczyć szydełkować :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ilonko, z kursiku nie skorzystam bo na szydełku nie robię ale dzwonek wyszedł super! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zobaczyłam ten schemat, to się przeraziłam, ale tak pięknie pokazałaś wszystko, krok po kroku, że teraz wszystko jasne :)
    Dzwonek śliczny. Ja uwielbiam szydełkowe zawieszki na choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brawo za tutorial! Piękny dzwoneczek, ale tak zfocić krok po kroku i tak pięknie to pokazać to spory wysiłek! Dzięki! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Prześliczny dzwonek schemacikiem się poczęstuję :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Efekt jest niesamowity, chociaż tej techniki pewnie nigdy się nie nauczę;) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki za schemat i czytelny kursik. Zrobiłam swój pierwszy dzwonek:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Szukałam szukałam i znalazłam :) Ogromne podziękowania:) Do szydełkowania wróciłam niedawno i próbuję sobie coś przypomnieć, a że idą święta, zamarzył mi się dzwoneczek... :) Świetny opis i super inspiracja :)
    Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo sie postaralas Ilonko, i to wszystko tak przejzyscie i latwo
    pokazane, ze nawet laik sie nauczy. - dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo staranny opis.Wykonałam ten dzwoneczek,wzór ładny,ale dla mnie to dzwon Zygmunta jest po prostu wielki.napracowałam sie a efekt kiepski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postanowiłąm bardzo ambitnie zająć się szydełkowaniem.W sylwestrowy wieczór wydziergałam dwie gwiazdki wg instruktarzowych filmików.Przypadkiem trafiłąm na ten blog.Kursik bardzo przejrzyście poprowadzony.Osoba taka jak ja 60+ zrozumiała od razu.To co wydawało mi się wyższą szkołą wtajemniczenia ,jest osiągalne dla mnie wg tego instruktarzu. Pozdrawiam noworocznie.
      Legionowianka

      Usuń
  27. Bardzo dziękuję za wzór na ten piękny dzwoneczek .:-) Szkoda,że nie trafiłam do Ciebie wcześniej.Święta co prawda za nami,ale ja i tak go spróbuję wydziergać...na Wielkanoc ,jak znalazł :-)))).Serdeczne podziękowania za trud,jaki włożyłaś w opracowanie kursu ,ale ile szydełkujących,początkujących istot uszczęśliwiłaś.Tak, jak moja "przedmówczyni",ja też jestem osobą po 60 z dużym plusem ,ale wiele jest rzeczy ,których uczę się od młodszych.Będę pilną uczennicą od dziś, na Twoim pięknym blogu. Tworzysz śliczne rzeczy. Pozdrawiam :-) - Ulena

    OdpowiedzUsuń
  28. cudny i przejrzysty jest ten tutek ja jeszcze nie mam bloga ale moze kiedys ktos mi pomoze go załozyc wiec mam nadzieje ze bedziemy w kontakcie blogowym pozdrawiam boz.laru

    OdpowiedzUsuń
  29. wielkie dzięki ja dopiero zaczynam przygodę z szydełkiem ale mogę powiedzieć że dam radę a to zasługa twoja wielkie dzięki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. znalazlam twoj kursik i zaczelam dziergac ten dzwoneczek i chyba cos zle robie bo jakis mi duzy wyszdl ale sie nie bede zniechecac i bede tak dlugo probowac az mi wyjdzie a robilam go z nici maksi i szydelko 1,5 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Małgonia 30 listopada 2014
    sama nauczyłam się robić na szydełku......... bo jestem perfekcjonistką w tym co robię nawet umiem odczytywać schematy. dzięki za fajny wzorek zaraz siadam i robię. mam inny wzór ale twój jest fajniejszy!!!!!!
    pozdrawiam i czekam na inne ciekawostki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudo,cudo cudo!Po prostu dla mnie jestes boska.Ja nie potrafie nic.Pieknie to opisalas ale ja zrozumialam i zrobilam tylko trzy rzedy .Reszta to dla mnie czarna magia.Pozdrawiam .Juz w wyobrazni widze Twoja choinke.

      graza

      Usuń
  32. Dziękuję za ten tutorial :)
    Dzięki niemu przebrnęłam przez mało czytelny schemat i zrobiłam cały dzwoneczek. To nic, że prułam po kilka razy, wychwytując błąd 3 rzędy za późno :D
    Dzwonek wyszedł extra - robiłam z białego maxi ze srebrną nicią :)
    Teraz tylko kombinuję jak go usztywnić, a w zasadzie na czym osadzić, bo wyszedł dosyć duży...
    Pozdrawiam i liczę na inne tego typu kursy ;)

    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniały kurs, mogę go opublikować u mnie a blogu, oczywiście z odnośnikiem do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystkim. którzy szydełkują dzwonki polecam usztywniać je na styropianowych dzwonkach. Można je kupić w pasmanteriach czy internecie i są różnych rozmiarów . Należy na nie nałożyć filię spożywczą by nie zamoczyć formy.Na to naciągnąć ukrochmalony, wilgotny dzwoneczek a końce przypiąć szpileczkami i czekać do wyschnięcia.

    OdpowiedzUsuń
  35. idealne dla poczatkujacych, bardzo dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  36. chylę czoła i zabieram się do pracy, super kurs

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)