> To co robię i co lubię: Szydełkowy aniołek krok po kroku -zdjęcia i opisy CZĘŚĆ PIERWSZA

sobota, 25 października 2014

Szydełkowy aniołek krok po kroku -zdjęcia i opisy CZĘŚĆ PIERWSZA

Witam kochani;)
Jeszcze wczoraj zajęta byłam robieniem czegoś zupełnie innego,a dzisiaj zasiadłam do szydełka.
To trochę pod wpływem moich czytelniczek,które widząc mojego szydełkowego aniołka prosiły o schematy.
Ja kilka lat temu skorzystałam ze schematów nuli
Wydrukowałam i dziergałam,potem gdzieś upchnęłam nie wiedząc za bardzo w którą dziurę.
Dzisiaj siadłam przy kompie i wyszukałam stronę autorki schematów.
Nula zrobiła kawał dobrej roboty i to jej należą się fanfary.

Szukając tych schematów postanowiłam zrobić sobie aniołka,bo już żadnego nie mam.
Tak powstał ,,krok po kroku'' To dla tych z Was,którzy nie bardzo radzą sobie z czytaniem schematów.
Może ktoś skorzysta  z moich podpowiedzi.
Nie będzie tak piękny jak ten na zdjęciu poniżej,ale nie będzie straszył;)


Dzisiaj postawiłam na prostą Constance.
Cały schemat tego aniołka znajdziecie tutaj
Jak wejdziecie w  album ,to zobaczycie masę innych  schematów.

Już widzę jak wszyscy  ode mnie uciekają i masowo oblegają stronę nuli;)
Wróćcie jeszcze kiedyś;)

Nie chcę publikować tutaj zdjęć tych schematów,ale jak chcecie ,to możecie sobie otworzyć w drugiej karcie i zerkać.
No to zaczynamy;)
Oj dużo zdjęć będzie.
Dzisiaj część pierwsza.
                                                              Aniołka robiłam chyba na zbyt grubym szydełku,ale mnie to nie przeszkadza,a dość wyraźnie widać oczka
Tyle już jest 

Zaczynamy od głowy.
Jak widzicie podpisałam zdjęcia.
Każda linijka mówi o kolejnym kroku i opisuje to co jest zrobione na zdjęciu.

Czytamy od dołu 
Zaczynamy od 5 oczek łańcuszka.
Zamykamy w kółko.
Teraz patrząc wyżej widzicie słupki i cyferki.
Pierwsza z nich to rząd, a w nawiasie liczba półsłupków  w danym rzędzie.
Tak więc w tym kółeczku musimy zrobić aż 32 słupki.jest to pierwszy rząd.

-2 rząd-32 półsłupki z narzutem.Narzucamy nitkę jak przy słupku,ale przerabiamy od razu .

-3 ,4 ,5 ,6 ,7 ,8,9 tak samo jak 2

-10 rząd - półsłupki stykają się na górze,więc musimy przerabiać razem po dwa.W ten sposób zmniejszamy ich ilość




-11 rząd   słupki stykają się u dołu,więc w jednym oczku robimy dwa słupki,Znów mamy 32 


12 rząd  32 słupki
13,14,15,16 rząd  tak samo jak 12 rząd 


17 rząd-




18 rząd  w każdym oczku poprzedniego rzędu robimy słupek


19 rząd  






20 rząd






powtarzamy ;pikotek na muszelce
5 oczek łańcuszka 
pikotek na muszelce




21 rząd  


Tutaj pokazałam już kawałek przerobionego rzędu,ale nie patrzcie w prawo,tylko na szydełko.
Mamy zrobiony łuk teraz będziemy robić węzeł Salomona



















24 rząd



Na dzisiaj to koniec.
W następnym poście będzie reszta sukienki i skrzydełka.

Jak zwykle mam wątpliwości co do tego kursu,czy nie namieszałam,czy jest zrozumiały.
Jak macie jakieś uwag to piszcie;)

Nie chce mi się już sprawdzać posta ,więc jak strzeliłam jakiegoś babola to wybaczcie;)

paaa 
miłego dnia;)


42 komentarze:

  1. Ale wykonałaś rzetelną pracę. Super!.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniołeczek na zdjęciu jest śliczny. A jeśli chodzi o "zbyt grube" szydełko, to osobiście uważam, że jest ono cieniutkie. Wiem, że aniołki czy gwiazdki trzeba dziergać właśnie na tych malutkich szydełkach, ale ja osobiście najlepiej czuję się, kiedy robótkę wykonuję tymi, które zaczynają się od 4.0 :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze mi się podobał ten aniołek!!! Oj dawno już żadnego nie zrobiłam:) Chętnie kiedyś skorzystam z Twojego kursiku!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. On jest wspaniały !!! :)
    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ilonka jesteś wielka !!! Dzieki wielkie ,mam ochote na takiego aniołka , ale czy znajde czas i chęci to inna sprawa , ważne , że wiem że jest u Ciebie !!!
    Pozdrawiam i miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny kursik przygotowałaś, a napstrykałaś się tych zdjęć, że dziw iż jeszcze szydełko do ręki wzięłaś.Aniołek cudny, nawet bez skrzydełek. Kiedyś też mi się zdarzało aniołki szydełkowe robić, ale z głowy, bez schematów. Został mi się tylko jeden, może kiedyś go pokażę, reszta trafiła do nowych właścicieli.

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny kursik i śliczny aniołek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nigdzie nie idę. Zostaję u Ciebie. Cudny aniołek.

    OdpowiedzUsuń
  9. O Boże, Boże, Boże Bożenko!!! Zakochałam się jakiś czas w tych aniołach. Są chyba cztery? i Również dorwałam ten schemat, wydrukowałam i w zeszłym roku wzięłam do roboty i coś zmaściłam!!!Nie doszłam do końca bo już widziałam że coś nie tak:/, był jakoś nieproporcjonalny i tak to boskie dzieło w moim przypadku okazało się porażką i leży i czeka na odnowienie. Już myślałam go spruć i zacząć od całkowitego początku. Strasznie się cieszę na ten Twój schemat bo może odkryję gdzie wkradł się błąd, więc z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy!!! Dzięki Ilonko!!!Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj ilonko.
    Bardzo jestem ciekawa kto Ci doniósł, że w piątek powiedziałam moim koleżankom, że w tym roku po raz pierwszy zrobię aniołka na szydełku.:)))
    Jeszcze nie wiem kiedy zacznę go robić, ale na pewno skorzystam z Twojego kursiku.
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznaję się bez bicia ,nie czytałam tego tłumaczenia bo to mi i tak nic nie da,ale inni pewnie kapują o co kaman,ja nie wnikam .Jak będę kiedyś potrzebowala to walę prosto do Ciebie ,bo wiem że tu jest kursik.
    Ale jeśli ma wyjść takie cudo jak pokazałaś na początku to już nie mogę się doczekać kolejnych części,tylko proszę Cię nie poświęcaj snu na przygotowanie całego kursu ,bo wiem ,że u Ciebie z tym kruchutku.
    Buźka sobotnia leci do Ciebie ode mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniołek cudowny. Dzięki za link do albumu. bo rzeczywiście jest tam wiele cudnych innych aniołków. Ja chyba na razię pozostanę jeszcze przy frywolitce, ale na pewno kiedyś powrócę do szydełka. Pozdrawiam serdecznie i dzięki za kurs :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ilonko jesteś wielka!! ja co prawda z czytaniem schematów nie mam problemów ale na pewno się przydadzą innym dziewczynom:) buziam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam te schematy, ale Ty Ilonko, odwaliłaś kawał wielkiej roboty. Twój kurs jest wspaniały, bardzo czytelny i dokładny.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniołek jest piękny :) Osobiście lubię korzystać ze schematów, ale takie podanie "kawę na ławę" też zawsze się przydaje. A na Twoich zdjęciach pięknie wszystko widać :) Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny aniołek. Świetny kurs. Jak tylko uporam się z remontem zabieram się za szydełko i zrobię podobnego. Dzięki.
    Pozdrawiam serdecznie Tojatenia.
    http://kuchniaipasja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak zwykle Ilonko świetnie opracowałaś kursik krok po kroku.
    Aniołek jest śliczny i możliwe, ze go zrobię.
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny aniołek,jutro zabieram się do pracy :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, muszę w tym roku koniecznie tez zrobić aniołki stojące:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny kursik Ilonko,dzięki za niego , już wydziergałam go i czekam na dalszą część.Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdzie od Ciebie nie ucieknę, bo szydełko to nie moja bajka :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny kursik Ilonko. Ja takich zdolnośćci szydełkowych nie mam, ale pokarzę go mojej Mamie, która na pewno się z niego ucieszy :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  23. Super kursik!! Na pewno skorzystam, bo zawsze chciałam zrobić tego aniołka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny jest ten aniołek !!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ilonko WIELKIE dzięki za ten kursik ! Marzy mi się zrobienie takiego aniołka i na pewno skorzystam z Twojego kursiku, bo zrobiłaś go po mistrzowsku :) Pozdrawiam cieplutko !

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj. Piękny aniołek. Niestety zatrzymała się z robotów juz na poczatku. Jak zmieścić 32 słupki w kole o 5 oczkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest to trudne,ale możliwe.Bardzo ciężko się robi,ale jakoś dałam radę.
      Nie musisz robić tego ściśle według tego co pisze.Rozłóż sobie to na 2 rzędy.
      Zmieść w kółku 16 słupków,potem w następnym rzędzie dołóż sobie następne 16,ale juz tych nawijanych półsłupków.
      Uda się;)

      Usuń
  27. Świetna robota :) Dawno zabierałam się za CONSTANCE,ale gdy tylko znalazłam Twój blog uznałam,że dam radę.Dziękuję ;) Zdrowych i Pogodnych Świąt ;)

    OdpowiedzUsuń

  28. dziekuje za kurs jako poczatkujaca mam nadzieje, ze podolam::)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. DZIĘKUJĘ!!!!!!! mój Aniołek właśnie się suszy:) a robienie Go sprawiło mi ogromną radość :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam, czy rzeczywiście w drugim rzędzie ma być 32 słupki? nie mieszczą mi się na tych pięciu oczkach łańcuszka... w którymś momencie, jak je robię to zaczynają na siebie nachodzić. Proszę o radę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Hej Ilonka, anioły są piękne..surfowałam w poszukiwaniu nowych inspiracji na bombki a trafiłam na takie cuda:) Mam pytanie, z czego robisz włosy aniołów? Pozdrawiam z deszczowego Belastu. Kasia

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj Ilonka, powiedz z czego sa włosy anioła? Już go robię :) Pozdrawiam z Belfastu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ten cudny aniołek na górze niestety nie jest moim dziełem.Pokazałam tylko krok po kroku jak zrobić takiego właśnie.
      Niestety mój tak cudny nie wyszedł;(Ja włosy robię na szydełku,ale można pokombinować z kordonkiem i zrobić mu proste włosy zszyte czy sklejone.Na tym oryginalnym zdjęciu są chyba włosy stosowane w lalkarstwie,w polskich sklepach można takie znaleźć .
      Pozdrawiam z Trim:)

      Usuń
  33. Dziękuję :) Wpadłam na pomysł aby przeszukać moje zasoby włoczek i spróbować rozczesać sploty..zobaczymy:) Narazie do włosów jeszcze długa droga:) Postępy pokażę napewno..może na FB?

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie Ci dziękuję. Będę zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam. Pani Ilonko moje pytanie pewnie bedzie tendencyjne bo dopiero raczkuje w ttm temacie choc aniolek wyszedl mi calkiem calkiem. Czy krochmaląc aniolka krochmalimy go razem z rozyczkami wstazkami i wlosami (szczgolnie chodzi mi o wlosy)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam Pani Ilonko, troche jeszcze raczkuje w tym temacie chociaz aniolek wyszedl mi calkiem calkiem. Natomiast mam pytanie czy aniolka krochmalimy razem ze wstazeczkami rozyczkami i wlosami a szczegolnie chodzi mi o wlosy.
    Pozdrawiam Marta.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo śliczny aniołek

    OdpowiedzUsuń
  38. Sporo robię na szydełku i aniołków tez już trochę wyszło z mojej ręki. Ale z przyjemnością obejrzałam Twój instruktarz . Bardziej łopatologicznie się nie da.
    Wyrazy uznania. Jesteś mistrzynią w tym względzie. Powodzenia. Pozdrawiam serdecznie - Joana

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)