> To co robię i co lubię: Jak zrobić żonkile metodą quillingu i wyróżnienia od Lidy i Ewy;)

czwartek, 7 marca 2013

Jak zrobić żonkile metodą quillingu i wyróżnienia od Lidy i Ewy;)

Witam znów;)
Wczoraj obiecałam ,że pokażę jak zrobić quillingowe żonkile.Mam taki nawyk,że staram się dokumentować  etapy moich prac.I tak powstał ten tutorial.

Zaczynamy od zrobienia elementów płatka
Szerokość paska 3mm a długość 20 cm
Nie musimy mieć tego szablonu ,wystarczy zrobić jedno kółeczko i następne dokładać do poprzedniego.Tutaj aptekarska dokładność nie jest konieczna;)
teraz chwytając palcami zgniatamy z dwóch stron(zdjęcie pochodzi z innego mojego kursu:)

trzy elementy to nasz jeden płatek
potrzeba nam 6 płatków

Sklejamy jak pokazałam


 Teraz łączymy wszystkie płatki.
Dobrze jest przymocować szpilkami i poczekać aż klej wyschnie
Kolej na środek
Ja połączyłam 2 paski i zwinęłam w kółeczko


                                      Trzeba wypchać kółeczko i posmarować klejem
                           
Przygotowałam pasek szerokości około 7 mm ,docięłam go tak,żeby dwa razy oplótł nasz poprzedni element i ponacinałam
                            




doklejamy środek



Moja łodyżka nie jest profesjonalna,
to rurka gazetowa z drutem w środku;)
Oczywiście jeśli ktoś zrobi kwiatka,żeby przykleić go na kartkę,nie jest konieczna taka mocna konstrukcja;)

 Teraz szypułka
Ja użyłam paska o długości 40 cm ,zwinęłam go w kółko na patyku do szaszłyka,żeby otwór pasował do łodyżki


 Wypychamy ,smarujemy klejem i nakładamy na łodyżkę
 Znów smarujemy klejem końcówkę
 i doklejamy do kwiatka
Czas na listki
Ja docięłam 4 paski o długości kartki z bloku,połączyłam i zwinęłam na grzebieniu



doklejamy i gotowe;)


A teraz czas na wyróżnienia,które dostałam już jakiś czas temu,ale że zakręcona jestem na maksa,to o jednym dowiedziałam się dziś czyszcząc pocztę ,a o drugim zapomniałam;(
Przepraszam Lidię i Ewę za to ,że dopiero teraz je odbieram
To wyróżnienie dostałam od Lidy z bloga 

Oj dopiero dziś do niej zajrzałam,ale nie żałuję ,bo jest na czym oko zawiesić:)
Piękne kartki w różnych technikach ,między innymi cudny quilling;)Zajrzyjcie bo warto;)
Dziękuję Ci Lidio jeszcze raz;)

Drugie wyróżnienie dostałam od Ewy z bloga


Ewie nie jest obce origami modułowe,papierowa wiklina czy quilling;)Zapraszam do zwiedzania jej bloga,bo warto;)

Dziękuję Ci Ewa;)

Teraz obiecałam sobie jedno,co masz zrobić jutro, zrób dziś;))

Dziękuję Wam za wszystkie miłe komentarze pod moimi postami i proszę o jeszcze ;)
Teraz zmykam kończyć to co zaczęłam;)
Pozdrowionka cieplutkie




23 komentarze:

  1. Świetny żonkil! Bardzo misterna robota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne te zonkile... chyba sprobuje takie zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem szczerze zachwycona, są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Żonkil cudowny, świetna lekcja, w wolnej chwili spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny! Piękny! Jestem zachwycona! :)
    Gratuluję kolejnych wyróżnień :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachwycające kwiatki i nawet wazonik im zrobłaś.Z chęcią takie spróbuję kiedyś zrobić jak uporam się z innymi pracami.Dzięki Iloncia za krok po kroku ich wykonania.
    Oczywiście gratuluję wyróżnień:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ładne i wydaje się proste ale teraz już mnie nie nabierzesz ..

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny żonkil ,gratuluję wyróznień.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak mi się podobają te żonkile, z e koniecznie muszę spróbować:) Wszystkiego najlepszego w dniu naszego święta:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Me encanta, bellísimo trabajo.
    Bss.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale sa Twoje prace...a tutorial bardzo klarowny i dokladny.Na wyroznienia zaslugujesz jak najbardziej:)
    A zakrecony...kazdy z nas jest od czasu do czasu:)
    Pozdrawiam Cie serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecudne te żonkile Ilona! Bosze, jak to pięknie wygląda:) A peyot to po prostu splot koralikowy, podstawowy, tak jak są np. szycia zygzakiem itp.
    Niedawno dla mnie to była też czarna magia, tak jak teraz qulling i Twoje cudeńka:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. żonkile są piękne !!!!!
    '
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. wiesz ze jesteś inspiracją :D czy na paski można pociąć zwykły blok kolorowy?

    OdpowiedzUsuń
  15. ELA W. Z GNIEZNA. GRATULACJE DLA CIEBIE. PIĘKNE ŻONKILE. DZIĘKI ,ŻE POKAZAŁAŚ KROK PO KROKU. JA TEŻ ROBIĘ RÓŻNE CUDEŃKA METODĄ QUILLINGU. POZDRAWIAM.



    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, ja dopiero rozpoczynam przygodę z quilingiem i widząc różne cudeńka nabieram coraz większej ochoty na to hobby; kwiatuchy przepiekne, dziś je spapuguję na pewno :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. piękne te żonkile.sama jestem zakrecona quillingiem uwielbiam zwijać,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjna robota.Super kwiatki,świetny pomysł na Dzień Kobiet.Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. No proszę! Przy okazji moich żonkili trafiłam na Twój żonkilowy post :-). Ależ śliczne kwiatki i tak przejrzyście pokazałaś jak je zrobić, że aż mam ochotę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. przepiękne, pozdrawiam zapraszam na mojego bloga http://mikaglo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)